ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تغییر محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی در سال تحصیلی جدید

  • کد خبر: ۱۸۵۱۵۸
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
تغییر محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی در سال تحصیلی جدید
وزیر آموزش و پرورش از تغییر ۵۰ کتاب درسی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق محروم در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۲۰ برنامه در حوزه محرومیت‌زدایی اعلام شد. اولین و مهمترین مصوبه این است که از اول مهر دانش‌آموزان تیزهوش مناطقی محروم که به مدرسه تیزهوشان بروند، تحصیل آنان رایگان باشد.

وی افزود: توزیع شیر دوبار در هفته برای دانش‌آموزان ابتدایی در سرتاسر کشور و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی را داریم که بیش از هزار مورد جمع‌آوری شده و امیدواریم در سال جدید همین میزان جمع‌آوری را شاهد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تامین معلم موردنیاز را داریم که آن را برطرف می‌کنیم. تامین لوازم التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم را داریم که با کمک ۱۸ نهاد برای آن برنامه‌ریزی شده است. با بنیاد برکت برای بهسازی، بازسازی و ساختن مدارس جدید برنامه‌ریزی کردیم.

صحرایی افزود: بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را داریم. ۲۳۴ هزار دانش‌آموز در این طرح شناسایی شدند که ۷۰ هزار نفر به تحصیل بازگشته‌اند و پیش‌بینی امسال بازگشت ۵۰ هزار نفر دیگر به تحصیل است.

وی تأکید کرد: مجموع حرکت دولت این است که دانش‌آموزان مدارس دولتی تقویت شوند. خود مدرسه دولتی هم در برنامه هفتم تقویت شده است و بازهم برای تقویت آن برنامه داریم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کتاب درسی به اندازه نیاز دانش‌آموزان چاپ شده است و دانش‌آموزان اتباع باید در سامانه سازمان مهاجرت کد یکتا بگیرند تا کتاب به آنان تخصیص داده شود. برای چاپ این کتب درسی تلاش ما بر استفاده از کاغذ ایرانی است.

صحرایی درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده است. این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و بعد به تغییر محتوا می‌رسد. یک ماه پیش تولید کتاب‌های سال ۱۴۰۳ را شروع کردیم.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «گرفتن هرگونه وجه توسط مدارس که خارج از هزینه بیمه و آن چیزی که تعیین شده باشد، خلاف مقررات است» اظهار کرد: اگر مجموعه‌ای پولی گرفته، مردم به سامانه آموزش و پرورش اعلام کنند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت:تمام دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که «برنامه ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانسکی هم در حال انجام است» افزود: بیش از هزار مدرسه از این نوع جمع‌آوری شده و امیدورام سال آینده هم همین مقدار را جمع آوری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تأمین معلم موردنیاز یک سال تاریخی را گذراندیم، ولی باز کمبود وجود دارد که باید تأمین شود.

مرادصحرایی خبر داد: ۲۰ هزار مدرسه در طرح شهید عجمیان شاداب سازی شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. لوزم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم، ۱۸ نهاد در طرحی به نام همه حاضر برنامه‌ریزی شده و امسال هم تکرار خواهد شد.

وی هم‌چنین گفت: بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل، در طرح شهید محمودوند ۲۳۴ هزار دانش‌آموز شناسایی و ۷۰ هزار نفر به تحصیل بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌کنم امسال هم ۵۰ هزار نفر را به تحصیل بازگردانیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->